Paski do noszenia okien - bezpieczeństwo i ergonomia
Czasem prostsza wydaje się obsługa centrum obróbczego niż bezpieczne i wygodne przeniesienie ciężkiego okna.Zadanie to urasta do rangi problemu, gdyż mamy obecnie do czynienia z oknami, których waga może sięgać nawet kilkuset kilogramów ze względu na bardzo ciężkie pakiety szybowe.
Typowe metody transportu z zastosowaniem nylonowych pasków przykręcanych do ramy przy użyciu podkładki (w tej roli może występować kawałek okucia) i mniej lub bardziej rozsądnie dobranych wkrętów, pozostawiają wiele do życzenia z uwagi na niepewne przytwierdzenie paska do ramy. Wkręty mogą okazać się za słabe, a paski mogą nie wytrzymywać obciążenia i pruć się w miejscu zamocowania.
Co więc pozostaje? Oczywiście pasek, ale odpowiedni! Takim paskiem jest z pewnością pasek wielokrotnego użytku oferowany przez firmę EJOT. Pasek składa się z grubej nylonowej taśmy połączonej ze stalową krzywką. Stalowa krzywka zaopatrzona jest w trzpień oraz posiada odpowiednio wyprofilowany otwór.
Pasek wielokrotnego użytku firmy EJOT wraz z wkrętem samowiercącym
Paski wielokrotnego użytku firmy EJOT cechuje:
- uniwersalność
do wszystkich rodzajów okien i drzwi (nośność na stronę => 250 kg dla okien PVC
i 150 kg dla okien drewnianych) możliwość przesuwania okna po podłodze
- bezpieczeństwo (bardzo wysoka wytrzymałość)
- ergonomiczność => duży komfort pracy
- możliwość umieszczenia logo producenta
- estetyka
Paski firmy EJOT zyskały uznanie wśród producentów, montażystów i dystrybutorów okien. Największym ich atutem jest możliwość wielokrotnego użytku. Rama okienna musi być "uzbrojona" w specjalny wkręt lub zaopatrzona w otwór, który może być po transporcie zaślepiony. Możemy zapomnieć o karkołomnym cięciu pasków, doborze podkładek i wkrętów, a przede wszystkim dylemacie na budowie: odkręcić pasek czy zamurować wraz z oknem...
Instrukcja użycia pasków
Istnieją dwie metody bezpiecznego i wygodnego przenoszenia okien przy użyciu paska firmy EJOT:
- Przy zastosowaniu specjalnego wkrętu samowiercącego. Z myślą o pasku zostały zaprojektowane i są produkowane specjalne wkręty samowiercące 5,5 x 22,5 i 5,5 x 30. Przykręcony do ramy (bez nawiercania wstępnego) wkręt służy do zaczepienia stalowej krzywki. Odpowiednia geometria główki zapewnia pewny transport okna. Wkręt stanowi jedyną "inwestycję" po zakupie pasków, które mogą służyć nawet kilka lat.
- Przy wykorzystaniu trzpienia na stalowej krzywce. W ramie nawierca się otwór o średnicy 10 mm. W otworze umieszcza się trzpień stalowej krzywki. Bezpieczny transport okna zapewnia odpowiedni kształt trzpienia i stalowej krzywki. Metoda ta nie wymaga stosowania wkrętów specjalnych 5,5 x 22,5 lub 5,5 x 30
Badania nośności pasków
Wykres i zdjęcie ilustrują testowanie pasków pod kątem maksymalnej nośności
Program produkcji
Pasek wielokrotnego użytku do transportu okna | ||
Numer artykułu | Ilość w opakowaniu | |
9000060086 | Pasek ze stalową krzywką | 8 |
Wkręty samowiercące dedykowane do paska | ||||
Numer artykułu | Średnica [mm] | Długość [mm] | Napęd | Ilość w opakowaniu |
7284062601 | 5,5 | 22,5 | PH2 | 500 |
7284200601 | 5,5 | 30 | PH2 | 500 |
Wkręty dedykowane do pasków transportowych, tak jak wszystkie produkty EJOT, przechodzą szczegółowy program badań w procesie kontroli jakości:
- Średnica główki
- Wysokość główki
- Głębokość wnikania stempla
- Średnica zewnętrzna gwintu
- Długość
- Kąt ugięcia
- Minimalny moment zrywający
- Test kruchości wodorowej