Powłoki ochronne

Kontakt

Ryszard Bar

IND-Teaser-CADundmehr2-EJOT.jpg

CAD & more on ejot.com

Zarejestruj się, aby uzyskać dane w różnych formatach – modele 3D, rysunki techniczne naszych produktów i inne materiały.
Dodatkowo CAD & more oferuje możliwość zaprojektowania i sprawdzenie zastosowania indywidualnych połączeń z pomocą programów obliczeniowych.


CAD & more

Informacje dotyczące powłok powierzchniowych

Zakaz chromu sześciowartościowego

Unijna dyrektywa dotycząca pojazdów wycofanych z eksploatacji zakazuje użycia chromu sześciowartościowego jako ochrona antykorozyjna dla wszystkich samochodów osobowych, które od pierwszego lipca 2007 roku są w Unii Europejskiej dopuszczane do ruchu.

Jednakowy zakaz obowiązuje już od pierwszego lipca 2006 dla prawie wszystkich elektrośmieci zawartym w rozporządzeniu o złomie elektronicznym (RoHS).

Można oczekiwać, że również kolejne branże dołączą do tego zakazu. Już teraz popyt na powierzchnie antykorozyjne zawierające Cr(VI) tak bardzo zmalał, że zapotrzebowanie w przyszłości może nie być zapewnione. EJOT nie będzie oferował ani produkował nowych części zawierających Cr(VI).

Powierzchnie antykorozyjne zawierające Cr(VI) i będące przedmiotem zakazu

• Żółte chromianowanie (na powłokach cynkowych lub ze stopu cynku)

• Czarne chromianowanie (na powłokach cynkowych lub ze stopu cynku)

• DACROMET® (powłoka lamelowa cynkowa firmy DACRAL) Uwaga: W Niemczech niebieska pasywacja jest bez zawartości chromu od wielu lat. Podczas gdy w Azji, nawet dzisiaj, powłoki chromowe zawierające chrom są nadal stosowane.

Wnioski:

• Nowe zastosowania nie powinny być pokrywane takimi powierzchniami.

• Obecnie stosowane wyroby z takimi powierzchniami, a także te mające być stosowane w przyszłości, powinny być zamienione na systemy bez zawartości chromu jak najszybciej.

Uwaga: Regulacja ta często wymaga różnych parametrów wkręcania. W przypadku pytań związanych ze zmianą powłoki na bezchromową, prosimy o kontakt z nami.